• Ako na kvalitný obsah na webe?

    Niekedy sa nám môže zdať, že potrebujeme “len” napísať nejaké texty… napríklad obsah Vášho webu.. Iba naplniť web, v úvodzovkách. Kedysi dal šéf napísať texty na web aj sekretárke, hocikomu, koho bolo treba “vyťažiť”. Dnes už mnohí pochopili, že tieto veci, sa podceniť nevypláca, pretože sú rozhodujúce a kľúčové.

    Čo má obsahovať predajný text?

    Čo má obsahovať predajný text?

    Ak má byť text trefný, žiada si to viac ako len sadnúť za pc a čakať na kopnutie “múzou”. Na to, aby sme dokázali našim zákazníkom naservírovať jedlo podľa ich chuti, musíme ich chute dobre poznať.

    V prípade copywritera to chce niekoľko hodín štúdia a práce, aby sa dostal do hláv Vašich zákazníkov. V každom prípade, každý, kto píše text na web, musí mať najskôr jasno v tom, čo sa dočítate v tomto článku.

    Než sa pustíme do samotného “pečenia”, treba podotknúť, že žiadna z ingrediencií by nemala chýbať, ak chcete, aby Váš text skutočne splnil Váš zámer.

    Ktoré info sú to?

    1. Kto je Váš ideálny zákazník? Vaša cieľová skupina? Primárna aj vedľajšia. Čím žije a pod. Viac o tom, ako hovoriť na zákazníka, nájdete v článku Hovorme rečou ich kmeňa.
    2. Prečo robíte, to, čo robíte? Veľa ľudí na toto nepozná odpoveď a pokým ju nenájdu, bude ťažké sa dostať bližšie k zákazníkom.
    3. Aký problém viete  zákazníkovi„vyriešiť“, s čím mu viete pomôcť? Musí na stránke nájsť jednoznačne dôvod, ktorý mu pomôže vybrať si v mori ponúk práve tú Vašu. Na slovo “ponuka” a všetky jej podoby ale zabudnite. Vyhnite sa mu.
    4. Aká je pridaná hodnota Vašej ponuky, čím sa líšite od konkurencie,  v čom ste lepší, čo sú Vaše silné stránky ?
    5. Aké sú Vaše slabé stránky? Aj v tom treba mať jasno, aby bolo možné napísať kvalitný text. Samozrejme, že ich nehodláme zverejňovať.
    6. Kto je Vaša konkurencia a prečo? V čom je na tom lepšie ako Vy a v čom horšie?
    7. Kľúčové slová pre SEO a ich použitie v texte je samozrejmosťou. Neodporúčam ich ale pridávať násilným spôsobom, text by sa mal dobre čítať, preto je dôležitá správna myšlienka ale aj vyjadrenie a štylizácia.

    Pokým sa “upečie” prvý “zákusok” chvíľu to trvá. Stojí to viac námahy, ako by sa mohlo zdať. Ale každé ďalšie dobroty už pôjdu ako masle a budú chutiť lepšie a lepšie. Tak “dobrú chuť”

    A ak ste zatiaľ na samom začiatku a iba dávate dokopy ingrediencie, nemáte ani vlastný web, určite Vám pomôže tento video návod, s ktorým som si vyskladala aj ja svoj web.  Je to školenie aj pre tých, ako ja, ktorí nie sú technicky zdatní, ale chcú si flexibilne a bez toho, aby museli niekomu platiť, vedieť aktualizovať na webe všetko potrebné. Vstúpte a inšpirujte sa v Škole webu.

    O autorovi Daniela


    Ahoj, volám sa Daniela. Možno je to tým, že milujem písanie, som zaťažená na gramatiku a veľmi dobre poznám psychológiu predaja - nepíšem obyčajné texty, ale také, ktoré chytia Vašich zákazníkov za srdce aj za peňaženku. Nikdy nespúšťam zo zreteľa zámer komunikácie. Marketingu sa venujem viac ako 10 rokov. Špecializujem sa na seo copywriting, copyediting, content marketing, komunikáciu, ale pomôžem Vám aj s FB, webom a predajnými technikami. Relaxujem písaním článkov pre lifestyle portály. Viac tipov, rád a inšpirácií nájdete na https://www.facebook.com/danielinepero

Comments are closed.