• 7 najväčších chýb, ktoré robíme na firemnom Facebooku

    Vyhnite sa chybám na facebooku

    Chyby na facebooku

    Je hriech robiť vlastný biznis a nebyť s ním na facebooku. Je však veľa maličkých a aj stredne veľkých firiem, ktoré síce nie sú na trhu krátko, ale keď prídu na facebook, nevedia sa správať. Robia základné chyby na facebooku. Áno, jednoducho si myslia, že prišli na tržnicu a vyložia čerstvú zeleninu a ovocie na stôl a čakajú, že sa predá. Ale na facebooku to funguje trošku inak. Povieme si ako.

    Pomôžem Vám, zbaviť sa najväčších chýb a zlozvykov, ktoré som odpozorovala na facebooku.

    1. NETLAČTE NA FACEBOOKU STÁLE NA PÍLU

    Čo považujem za najväčší presľap, to sú nonstop komerčné, teda predajné príspevky.

    Keď sa Vaša firma zaoberá, napríklad, dámskou módou, je super, že môžete každý deň dať príspevok s novými šatami, ale, prosím Vás, nerobte to. Viete, aké úžasné možnosti máte? Môžete si získať ženy a naučiť ich nielen pozerať sa na Vašu ponuku, ale ísť k Vám a nakúpiť. Ale takto to nikdy nedosiahnete.

    Ak pridávate denne príspevky, na ktorých sa objavuje to, čo predávate, mrháte silou fanúšikov, ktorú máte v rukách. A oberáte sa o tržby. Vidíte to aj podľa toho, že reakcie fanúšikov sú veľmi zriedkavé vzhľadom na to, aký počet ich máte na facebooku.

    Vašou cieľovou skupinou sú v tomto príklade ženy. Tak im dajte, to, čo ich baví, čo ich učí, čo sa im páči. Položte si nasledovné otázky a nájdite odpovede v podobe príspevkov:

    Chyby na fb

    • Čím žijú ženy, ktoré chodia ku mne nakupovať? Čomu sa venujú?
    • Čo ich baví? Čo robia vo svojom voľnom čase?
    • O čom sa rozprávajú?
    • Čo ich teší? Čo ich trápi?
    • Po čom túžia? …

    Zamyslite sa nad tým a presne toto im prinášajte a dávkujte v rozumnom pomere s Vašim biznisom.

    • Ak sa rady pekne obliekajú, určite im záleží aj na tom, aby boli fit. Prineste im, napríklad, informácie o cvičení a zdravej strave.
    • Je veľký predpoklad, že väčšina z nich je, bola, alebo bude matka. Zazdieľajte príspevok, ktorý by sa im mohol hodiť a niečo zaujímavé im povedal.
    • Všetky z nich zaujíma život vo dvojici, prineste im občas nejaký pekný príbeh, citát, či myšlienku na túto tému.

    Príležitostí je naozaj veľa. Určite Vás napadnú, keď sa na chvíľu dostanete do hláv Vašich zákazníčok. Striedajte tieto témy s Vašimi príspevkami tak, aby aj tie, ktoré dnes nemali záujem kúpiť, zostali s Vami a nabudúce si na Vás spomenuli a kúpili od Vás, lebo Vám dôverujú.

    2. NAJPRV RAĎTE, ĽUDÍ BAVTE, POTOM IM PREDÁVAJTE

    Počítajte s tým, že nie každý chce hneď kúpiť. Vlastne, asi nikto. Najskôr ho musíte presvedčiť, že viete, čo robíte a robíte to dobre.

    Že ste profík,

    Že s Vami nie je nuda,

    Že vidíte aj ďalej ako za svoj biznis.

    V prípade spomínanej dámskej módy, poraďte napríklad, ako sa obliecť, keď žena nemá konfekčnú postavu. Nie každá má súmernú postavu, ale každá sa chce dobre obliekať. Ukážte im, že ani kilá navyše nie sú dôvodom, aby ženy nevyzerali a neobliekali sa dobre. Dajte tip ženám, ako zvýraznia pekné nohy a zoštíhlia partie okolo pásu a bokov, správnym oblečením. Priložte obrázok toho, ako to robiť a ako to nerobiť a máte vyhraté.

    Dnes platí, že 10x dáš (radu, pomocnú ruku) a raz predávaš. Nezabúdajte na to. Len tak k Vám nikto chodiť nakupovať nebude.

    3. PRIDAJTE HODNOTU TOMU, ČO ROBÍTE

    Dajte príspevkom emóciu a príbeh

    Dajte príspevkom na facebooku emóciu a príbeh

    Ak dokážete navrhnúť krásne šaty, je to síce úžasné, ale ak poviete, čo všetko a prečo a ako ste do nich „vložili“, dáte tým šatám úplne iný rozmer a oveľa ľahšie tie šaty predáte. Možností ako zvýšiť hodnotu tovaru alebo služieb je veľmi veľa. Tak je to so všetkým. Nestačí sucho zavesiť na facebook príspevok bez komentára, alebo stále s tým istým, nič nevraviacim komentárom, treba tomu dať dušu. Napíšte o tých šatách niečo pekné, nie len to, že čakajú na Vás v predajni. Dajte im príbeh, ktorý ich predá.

    4. ŽE MÁTE VEĽA FANÚŠIKOV, NEMUSÍ BYŤ VÝHRA, AK ICH NUDÍTE

    Nie je dôležité, že máte na facebooku 2000 fanúšikov, keď nemáte žiadne, alebo len chabé reakcie na Vaše príspevky, keď máte slabý dosah (vidí ich málo ľudí) Vašich príspevkov. To znamená, že robíte jednu, alebo viac z týchto chýb, pred ktorými Vás v tomto článku varujem. Všimnite si, že sú fan page, kde nie je vôbec veľa fanúšikov a je na nich 10x viac reakcií ako na tých, kde je desaťnásobok fanúšikov.

    5. REAGUJTE NA KAŽDÝ KOMENTÁR NA FACEBOOKU

    Bežne vidím, že ľudia aj zareagujú na niektoré príspevky, dokonca položia otázku, ale zostane bez povšimnutia. To je chyba, lebo reakciou tiež pomáhate svoje príspevky šíriť a zvyšovať ich dosah. Ak niekto napíše pod šaty, že sú krásne, lajknite ten odkaz a napíšte k nemu, napríklad: „Ďakujeme a naživo sú ešte krajšie”.  Proste, zareagujte, aj keby ste napísali iba „ďakujem“.  Určite by však Vaša reakcia nemala byť vtieravá, ale prirodzená, inak vyzniete trápne.

    POZOR: Keď urobíte na facebooku súťaž a ona sa nechytí (pretože ju vhodne nanastavíte, nepropagujete a nešírite), v každom prípade, odmeňte niekoho, aj keby sa zapojil iba jeden človek. Nikdy neurobte to, že zmažete súťaž a dáte ju ešte raz o týždeň inak, iba preto, že sú na ňu slabé reakcie. Vzbudíte tým dojem absolútneho amatéra a nespoľahlivého partnera, ktorý nedodrží slovo.  Ak sa rozhodnete robiť súťaž, nestačí ju raz zverejniť, musíte ju správne nastaviť a ďalej s ňou pracovať. Inak to môže byť prúser. O tom, ako robiť súťaže, Vám určite ešte napíšem samostatný článok.

    6. PRÍSPEVKOM DAJTE POPIS

    Snažte sa dávať Vašim obrázkom a článkom popis. Či už pridáte svoj príspevok z blogu, alebo zdieľate cudzí článok, prečítajte si ten článok predtým a napíšte k nemu aspoň jednu vetu, prečo sa ho oplatí prečítať.  Ten popis by sa ale v žiadnom prípade nemal zhodovať s nadpisom článku.  Sú aj také príspevky ako citáty, myšlienky, kde to nie je nevyhnutné, ale to už je na Vás.

    7. PRÍSPEVKY SI PLÁNUJTE PRAVIDELNE

    Myslíte si, že je jedno, kedy pridáte príspevok? No, nie je. Mnohí dávajú príspevky len v čase, keď práve sedia pri počítači a to je chyba. Mali by ste si sami odsledovať, ktoré časy sú pre Vás najvhodnejšie, kedy sú Vaši potenciálni zákazníci online a reagujú. Keď o nich máte dosť informácií, tak to určite viete aj logicky predpokladať.

    Niektorí dávajú aj dva príspevky za sebou a potom celý týždeň nič. Ideálne je, ak sa Vám podarí naplánovať si ich vždy na týždeň dopredu a s pravidelnou frekvenciou. Prípadne, v priebehu týždňa, keď niečo zaujímavé uvidíte, tak zazdieľajte, ale s dostatočným odstupom od posledného príspevku. Začnite kľudne plánovaním jedného príspevku denne a postupne zvýšte na dva.

    AKO KOMUNIKOVAŤ NA FACEBOOKU?

    Je skvelé, že máte svoj vlastný fan page. Bola by škoda, ak máte priestor na nových zákazníkov, aby Váš facebook nepracoval v prospech Vás. Preto verím, že Vám týchto pár tipov pomôže naučiť sa s ľuďmi na facebooku komunikovať a budovať tak vzťahy založené na dôvere. Lebo dôvera predáva.

    Aby ste pôsobili dôveryhodne, nezabudnite si dať bacha aj na pravopis. Pomôcku k tomu, ako sa vyhnúť najkrikľavejším chybám, nájdete v pravopisnom ebooku, ktorý si môžete zdarma stiahnuť tu.

    Nech sa Vám darí využívať facebook vo Váš prospech a na maximum. Nech Vám prináša nielen fanúšikov, ale aj platiacich zákazníkov.

    O autorovi Daniela


    Ahoj, volám sa Daniela. Možno je to tým, že milujem písanie, som zaťažená na gramatiku a veľmi dobre poznám psychológiu predaja - nepíšem obyčajné texty, ale také, ktoré chytia Vašich zákazníkov za srdce aj za peňaženku. Nikdy nespúšťam zo zreteľa zámer komunikácie. Marketingu sa venujem viac ako 10 rokov. Špecializujem sa na seo copywriting, copyediting, content marketing, komunikáciu, ale pomôžem Vám aj s FB, webom a predajnými technikami. Relaxujem písaním článkov pre lifestyle portály. Viac tipov, rád a inšpirácií nájdete na https://www.facebook.com/danielinepero

Comments are closed.