COPYWRITING

Aby copywriting bol kvalitný a oslovil Vášho zákazníka

jeho autor by mal byť:

dobrý Marketér, skúsený Obchodník, empatický Psychológ,

Majster slova, gramatiky a štylistiky,

kreatívny,  akčný, ale aj ľudský a vyzbrojený dávkou humoru a fantázie,

vždy  zameraný na výsledok a to, čo Vám má text priniesť.


ČÍM TO JE, ŽE NÁS NIEKTORÉ VECI OSLOVIA A INÉ IGNORUJEME?

Zákazník je dnes oveľa náročnejší ako kedysi. Neosloví ho len tak hocičo. A ak, tak hádajte, kde skonči? Áno, všetky cesty vedú DO RÍMA – NA VÁŠ WEB. Prečo? Lebo akýkoľvek reklamný banner, Váš PR článok, Váš fun page na FB alebo reklama v printoch či v televízií, zavedie zákazníka na Váš web. A tvorba internetových stránok nie je jednoduchá vec, ako by sa na pohľad mohlo zdať.


AKO PÍSAŤ TEXTY NA WEB

Máte nového známeho. Prídete k nemu domov (teda na web) a podľa toho, ako to u neho na Vás zapôsobí,  ako sa u neho cítite, urobíte si o ňom obraz. O tom, aký je. Ak sa tam cítite skvele, nebude sa Vám chcieť odísť. Ak sa naopak, cítite nie veľmi príjemne, bude Vás to ťahať preč. Tak je to aj s webom.

Preto, vytvorenie webstránky a texty na web, neodporúčam podceňovať. Takže, teraz je to už len na Vás. Ale pozor! Máte len pár sekúnd. TAK, AKO NA TO?

Kým sa Váš potenciálny zákazník dostane na Váš web, stojí Vás to asi dosť úsilia. Teraz, keď Vás už konečne našiel, viete, čo urobí?

  • zisťuje, či je tu správne (?)
  • zisťuje, či mu rozumiete, či ho chápete (?)
  • hľadá, či je na webe niečo Pre Neho, čo mu pomôže (?)

Ak to nie je hneď zrejmé, odchádza inam – ku konkurencii.


PRETO BY KAŽDÝ WEB MAL MAŤ “DUŠU” A VEDIEŤ SA ZÁKAZNÍKA “DOTKNÚŤ” – ORIGINÁLNYM A NÁPADITÝM OBSAHOM AJ DIZAJNOM


ČO MÁ ZA ÚLOHU KVALITNÝ SEO COPYWRITING?

Copywriting je profesionálom vytvorený text, ktorý predáva. Je to písanie obsahu – postavené na Emóciách a Vzťahu so zákazníkom. Opiera sa o psychológiu predaja. Je to kreatívny, originálny a optimalizovaný obsah, ktorého oporou sú Vaše kľúčové slová.

  • Zákazník príde na Váš web a chce v sekunde zistiť, či mu viete pomôcť vyriešiť jeho problém. 
  • Nečíta hneď, najskôr hľadá očami informácie, ktoré mu pomôžu zistiť, či je tu správne…
  • A potom, či je tu niečo, čo mu pomôže zorientovať sa v “jeho probléme” a správne sa rozhodnúť.

Na to, aby ste ho dokázali osloviť, musíte hovoriť jeho rečou, „poznať ho“, zaujímať sa o neho. Musíme si vedieť získať a udržať zákazníkovu dôveru a to prostredníctvom hodnotného obsahu. Preto je dôležité  písať texty na web, ktoré sa skutočne dotknú zákazníka.


EMÓCIE PREDÁVAJÚ

Každý zákazník musí vedieť, že je pre nás dôležitý. Že nie je iba jeden z mnohých. Iba ak máme skutočný a nefalšovaný vzťah so zákazníkom, sme dostatočne empatickí, iba vtedy dokážeme vyvolať Emocionálny zážitok. A to je impulz „ k záujmu“.


Zaujíma Vás vytvorenie webstránky alebo texty na web? Potrebujete ideovo zastrešiť texty k reklamným kampaniam  – PR články – newslettre – obchodné prezentácie – firemné katalógy – reklamné letáky? Alebo články na blog, či landing page k Vášmu ebooku? Pripravím Vám hodnotný a užitočný obsah, ktorý predáva.