• Čo získate jednoduchým vytvorením emailového podpisu?

    Žijeme už viac v tom virtuálnom svete, ako v reálnom. Preto sme nútení pristupovať k tej virtuálnej komunikácií podobne ako k osobnému kontaktu. Predstavte si, že idete na pracovné stretnutie. Predstavíte sa a čo urobíte? Podáte klientovi svoju vizitku a on Vám tú jeho, to je bežné.

    Tak poďme teraz na virtuálne “stretnutie”. Hovoríme s obchodným partnerom (rozumejte, napíšeme mu) a čo ďalej? Na záver by sme “u neho” mali “nechať” viac ako len holý, nič nevraviaci pozdrav. Súhlasíte? Niečo, čo o nás vypovie viac, niečo, čo mu ponúkne ďalšie cesty k nám, niečo, podľa čoho si môže vytvoriť náš “obraz”. Nechajme teda za sebou tú správnu stopu, ktorou ho povedieme bližšie k nám. Ak ešte nemáte podpis na konci Vášho emailu, tak je najvyšší čas si ho vytvoriť. Potrebujete na to 5 – 10 minút času.

    Možno si poviete, že je to blbosť, ale vyvediem Vás z omylu. Účelom emailového podpisu nie je len samotný podpis, ale oveľa viac. Podpis pracuje pre Vás, nepodceňujte ho.

     Prečo by sme mali mať každý email podpísaný?

    S podpisom v emaile nás zákazník ľahko nájde vo svojich emailoch

    S podpisom v emaile je veľká šanca, že Váš zákazník skončí na Vašom webe alebo FB

    1. Emailová vizitka alebo podpis je zdarma, nič Vás to nestojí, ale pomáha Vám a Vášmu biznisu.

    2. Budujete si tým svoje meno, branding a vytvárate svoj image. Reprezentujete Váš štýl. A je to tak trochu aj zdvorilý pozdrav.

    3. Logo, príp. foto máte zalinkované a uvádzate aj všetky svoje online kontakty. Posielate tým obchodných partnerov na Váš web, zvyšujete teda jeho návštevnosť, aj keď len o niečo, ale predsa. Pomáhate Vášmu webu a zvyšujete (už prvým kontaktom s obchodným partnerom) nepriamo Vašu šancu predať.

    4. Predstavujete tým obchodným partnerom Vaše sociálne siete, kam mnohí už len zo zvedavosti kliknú. Takže si môžu ešte predtým, ako sa stanú Vašimi zákazníkmi (a aj potom), overiť, že otvorene komunikujete so zákazníkmi na sociálnej sieti a môžu sa pridať k Vašim fanúšikom.

    5. Pred rokmi, keď som pracovala ako marketér v obchodnom centre, som komunikovala s istou pani, ktorá mala vo vizitke fotku. Nikdy sme sa osobne nestretli. Stretla som ju nedávno, po viac ako 6 rokoch. Neuveríte, ale spoznala som ju, hoci jej meno som si nepamätala.  Dokonca mala inú farbu vlasov, hneď sa mi vyhorila jej tvár a emailová vizitka ;-)

    6. Vo vizitke môžete zanechať odkaz, uviesť jednou vetou, čo robíte, alebo napísať Váš slogan, či Vaše krédo. Môžete zanechať krátky odkaz, ktorý Vás predá. (Vyhnite sa, prosím, výkričníkom. A to nielen vo vizitke.)

    7. Emailová vizitka zostáva v počítači, resp MS Outlooku prijímateľa, takže po tom, čo sa rozhodne k Vašej správe vrátiť, tu nájde všetky kontaktné údaje, ktoré by inak musel pracne dohľadávať a preklikávať sa ďalej. A keďže sme všetci zaneprázdnení, práve to, že máme niečo hľadať, nás odradí a vzdáme to. Obchodný partner si Vás takto môže pridať do adresára so všetkými potrebnými údajmi a bez námahy.


    Rady pre vytvorenie správneho emailového podpisu

    Príklad podpisu v emaile

    Príklad podpisu v emaile

    Čo by mohla Vaša vizitka obsahovať?

    • Vaše meno, priezvisko, príp. pozíciu, akú zastávate. Či uvediete titul je na Vás. Mám klientku, ktorá napríklad odmietla uvádzať titul na vizitke.
    • Kontaktné údaje, kde sa môžu ľudia s Vami spojiť: mobil, web, sociálne siete. Je na Vás, či použijete email, lebo ten máte priamo v hlavičke správy. Rovnako tak niekto neuvádza web, ak zalinkuje logo a niekto uvádza aj logo aj webstránku.
    • Logo – je na Vás, či ho použijete, nie vždy sa správne zobrazí, napriek tomu ho odporúčam použiť, pretože je pre Váš biznis dôležité spájať sa s Vašou značkou.
    • Fakturačné údaje, môžete a nemusíte uvádzať.
    • Vaše sídlo, ak robíte biznis, ktorý si to vyžaduje. Adresu pobočky – odporúčam, ak máte viac prevádzok.
    • Slogan, alebo výstižnú vetu o tom, čím ľuďom pomáhate, alebo čo im prinášate.
    • Prípadné ocenenia, certifikácie, ak ich považujete na dôležité.

    Vizitka by nemala byť príliš rozsiahla, takže zvážte a vyberte to najdôležitejšie pre Vašich zákazníkov. Ostatné nájdu na Vašom webe.


    Pár dobrých tipov k vizuálnej časti vizitky, aby pôsobila zladene a príťažlivo

    PÍSMO: Zvoľte (pokiaľ možno) také isté, aké používate na webe, alebo tomuto písmu čo najpodobnejšie. Treba sa však vyhnúť neštandardnému písmu, lebo, ak ho prijímateľ nemá nainštalované (čo je viac ako pravdepodobné), tak Vám podpis rozhádže a tak isto Vám zblbne diakritika. Použite jednu, maximálne dve veľkosti písma, nie viac. Ideálne jednu, v krajnom prípade dve, farby písma. S tučnými písmenami to nepreháňajte,  ak, tak zvýraznite svoje meno alebo slogan.

    LOGO: Dajte pozor, aby logo nebolo rozmazané alebo zdeformované. Logo určite nezabudnite zalinkovať na Váš web.

    SOCIÁLNE SIETE: Nezabudnite na ne a najlepšie bude, ak použijete pozvánku alebo niečo milé, ako napr. “Pridajte sa do Aqua rodiny Mobik” a to priamo zalinkujete.

    BUĎTE VŠETCI VO FIRME JEDNOTNÍ: Ak si nastavíte vizitku, pošlite ju kolegom. Ale pozor, je dôležité, aby ste mali všetci vo firme jednotnú vizitku, ktorá sa líši iba v kontaktoch. Veľa to o Vás ako o tíme a o Vašej jednote a práci napovie.


    Pre tých, ktorí sa doteraz nepokúšali vizitku si nastaviť,  krátky návod, ako na to. Je to veľmi jednoduché:

    Ako vytvoriť emailovú vizitku, podpis emailu

    Ako vytvoriť emailovú vizitku, podpis emailu

    1. Sme v MS Outlook, otvoríme si novú spravu.

    2. Na hornej lište klikneme na ikonku Podpis a otvoríme Podpisy.

    3. Tu si pridáme nový podpis, nazvete si ho. Ak pracujete pre viac firiem, môžete si vytvoriť aj ďalšie podpisy.

    4. Vytvoríme si podpis. Ak viete pracovať vo Worde, tak toto zvládnete tiež. Dodatočne ho vieme upravovať.

    5. Napravo si nastavíme, či sa nám má zobrazovať iba pri nových správach, alebo aj pri odpovediach.

    6. V časti Osobné grafické efekty si nastavíme font (druh), veľkosť a farbu písma pre nové správy aj pre odpovede. Tu odporúčam písmo ako vo vizitke.

    Tak čo? Ešte váhate?

    Kedysi sme mali na stole vizitkáre plné vizitiek. Dnes sme už “ekologickí”. Všetko online archivujeme, aj preto, aby sme ušetrili miesto a aby sme mali všetko ihneď online dostupné. Urobte všetko pre to, aby ste Vy boli v online adresároch Vašich zákazníkov a obchodných partnerov. Nič Vás to nestojí a Vášmu biznisu to nielen že prospeje, ale aj pristane :-)

    Teším sa na Vaše správy s Vašim emailovým podpisom. Daniela


    [cscf-contact-form]

    O autorovi Daniela


    Ahoj, volám sa Daniela. Možno je to tým, že milujem písanie, som zaťažená na gramatiku a veľmi dobre poznám psychológiu predaja - nepíšem obyčajné texty, ale také, ktoré chytia Vašich zákazníkov za srdce aj za peňaženku. Nikdy nespúšťam zo zreteľa zámer komunikácie. Marketingu sa venujem viac ako 10 rokov. Špecializujem sa na seo copywriting, copyediting, content marketing, komunikáciu, ale pomôžem Vám aj s FB, webom a predajnými technikami. Relaxujem písaním článkov pre lifestyle portály. Viac tipov, rád a inšpirácií nájdete na https://www.facebook.com/danielinepero

Comments are closed.