• Ako reagujete, keď zistíte, že ste “stratili” zákazníka?

    Poznáte to? Občas sa prihlásite na odber noviniek, no po čase sú pre Vás informácie nepotrebné. Pokúsite sa odhlásiť z odberu. No márne. Nikto nevie, či je to úmysel, ale pôsobí to tak. Nedarí sa Vám odhlásiť, stratíte nervy a vzdáte to. Emaily Vám ďalej spamujú schránku.

    Potom príde ďalší newsletter a Vy znova a znova hľadáte spôsob, ako odber zrušiť, ale márne.  Máte schránku plnú nepotrebných vecí, otravuje Vás to. Keď potrebujete nájsť to, čo hľadáte, sotva sa dokážete prekopať cez nepotrebné reklamné emaily.

    Ak sa Vám podarí odhlásiť z odberu, je bežné, že Vám nikto ani nepoďakuje za doterajšiu priazeň. V tom lepšom prípade Vám systém automaticky vygeneruje nejakú hlášku. Ale, hurááá! Máte pokoj, podarilo sa!

    OFFLINE podobne

    Alebo… Vstúpite do predajne. Predavačka vyčarí úsmev a milo Vás pozdraví, je úslužná a ochotná.  Ale, ak odchádzate a nič ste nekúpili, tvári sa, že Vás nevidí.  Zrazu ste vzduch… Namiesto úsmevu, pozdravu, alebo poďakovania za návštevu, Vám nevenuje ani pohľad. Pripomína Vám to situáciu z Vášho nakupovania?

    Nie je to pravidlo, ale, bohužiaľ, ešte stále sa to deje.  Možno sa Vám to stalo. Vďaka konkurencii sa takéto správanie stáva ojedinelé vo väčších mestách, ale v menších, nie je ničím výnimočným.


    Možno však máte aj pozitívnu skúsenosť, ktorá Vás poteší, tak ako mňa:  Dostala som newsletter, na ktorý som odpovedala:

    • Dobrý deň, prosím, neposielajte mi už ponuky na šošovky.  Dcéra je po laserovej operácií očí. Odhlasujem sa. Ďakujem. S pozdravom, Daniela
    • VAŠE ŠOŠOVKY: Dobrý deň,  radi by sme sa Vám poďakovali za to, že ste u nás nakupovali a využívali naše služby. Prajeme Vám všetko dobré!  Pekný deň, Zuzka

     

    NEZABÚDAJME BYŤ VĎAČNÍ

    Príjemné zistenie, že ešte existujú firmy, ktoré pochopili, že robiť biznis celým srdcom sa vypláca.

    Firmy, kde si skutočne vážia zákazníka – včera, dnes aj zajtra a kde osobný prístup nie je len slovo.

    Chápu podstatu obchodu, ale aj medziľudských vzťahov. Pretože, čo “vysielame”, to sa nám vráti, nikdy nevieme odkiaľ a kedy. Takže, nezabúdajme byť vďační, vďační za všetko, za každú lekciu. Tú príjemnú, aj tú, ktorá nás v tom momente práve nepoteší.


    Nemusím Vám hovoriť, koho asi odporučím, keď bude niekto zo známych potrebovať šošovky, že?

    Všetko je o nás, o ľuďoch, o našom postoji a o našom prístupe. K tomuto nepotrebujeme žiadne školenia, len ľudskosť a humánnosť, to je všetko. Dúfam, že raz dospejeme do štádia, kedy iné ako podobné reakcie, budú zarážajúce a nie naopak.

    Ďakujem Zuzka. Buďte vzorom pre ostatných, verte, že toto je marketing, ktorý má budúcnosť. Držím palce a zostávam Vašim priaznivcom naďalej.

    O autorovi Daniela


    Ahoj, volám sa Daniela. Možno je to tým, že milujem písanie, som zaťažená na gramatiku a veľmi dobre poznám psychológiu predaja - nepíšem obyčajné texty, ale také, ktoré chytia Vašich zákazníkov za srdce aj za peňaženku. Nikdy nespúšťam zo zreteľa zámer komunikácie. Marketingu sa venujem viac ako 10 rokov. Špecializujem sa na seo copywriting, copyediting, content marketing, komunikáciu, ale pomôžem Vám aj s FB, webom a predajnými technikami. Relaxujem písaním článkov pre lifestyle portály. Viac tipov, rád a inšpirácií nájdete na https://www.facebook.com/danielinepero

Comments are closed.